dimecres, 31 de maig del 2017

2na part -Treball de Recerca: DIBUIXAR ÉS CONÈIXER EL LLOC

 Apropament a autors

Entrevista

1. Què vols aconseguir amb els teus dibuixos?
2. Tens preferència per dibuixar en algun entorn en concret o algun tipus de persona en concret?
3. Quines tècniques de dibuix utilitzes?
4. Utilitzes sempre el mateix estil de dibuix?
5. Dibuixes en grup o en solitari?
6. Et dibuixes a tu mateix en els teus dibuixos?
7. Exposes en algun lloc o plataforma d’internet els teus treballs?
8. Dibuixes tot en directe i al moment o també utilitzes l’ajuda de la càmera per completar els teus dibuixos?


 
David Pradas


Qui és? En David Pradas és un arquitecte tècnic i dibuixant de Girona. Forma part del grup d’Urban Sketchers de Girona.

Què dibuixa? Dibuixa tant llocs urbans com paisatges naturals i persones. El seu estil em crida molt l’atenció, sobretot a l’hora de dibuixar persones.
Amb bolígraf i aquarel·la,  juga amb un traç discontinu, de vegades més fi o més gruixut, deixant molts espais il·luminats i fent ombres només on calgui.
Fins i tot de vegades sembla que estigui inacabat, la qual cosa li dóna més expressió i personalitat.
A l’hora de dibuixar persones és on més em crida l’atenció el seu estil.
A l’hora de dibuixar persones és on més em crida l’atenció el seu estil
En aquesta il·lustració en bolígraf es veu com capta l’expressió de la persona, la seva identitat i personalitat.

A l’hora de dibuixar el rostre, se centra sobretot en els ulls, boca i nas, deixant la resta potser més “inacabada”, i així creant un estil força propi i personal, ple de magnetisme.

Què contesta?
 1. El primer que busco i trobo normalment, es passar una bona estona, dibuixar per el plaer de dibuixar. També em serveix el dibuixar per recordar, quan viatjo o en el meu dia a dia sempre porto una llibreta per dibuixar que em serveix per després recordar, es una manera diferent de veure la vida. També m’agrada que els que faig agradi a la gent i per això ho comparteixo, però el pitjor crític que tinc soc jo mateix i que m’agradi a mi es el millor dels plaers, (quan em passi ja t’ho diré).

2. Últimament també faig molts retrats, alguns de fotografies, però d’altre en viu, robant el moment i sense que el model ho sàpiga, el que m’agrada es dibuixar gent amb personalitat, no busco la bellesa mes evident, intento anar una mica mes enllà i també donar-li jo amb el meu dibuix. En quan l’entorn, normalment un lloc tranquil es el millor, però m’he d’adaptar a tot per poder “robar” una bona peça.
3. Normalment dibuixo amb llapis, tinta i aquarel.la. He fet servir Oli o acrílic, però son mer per estudi i no donen la llibertat d’un senzill llapis.

4. Procuro adaptar l’estil al lloc, l’objecte i el que vull explicar, però suposo que els meus dibuixos son reconeixibles per que en el fons s’assemblen, son una extensió de la personalitat mes inconscient.

5. Dibuixo de les dues maneres, però en grup mes per el fet social.

6. M’he fet algun autoretrat, però per que me’ls han demanat, normalment no hi surto.

7. He fet alguna exposició temporal, tant col·lectiva, com jo sol i si els meus dibuixos es poden vuere a les xarxes socials i al meu blog
Instagram: davidpradasruiz
Facebook: davidpradasruiz
o pintures i dibuixos Blog: davidpradasruiz.blogspot.com Flikr: davidpradasruiz

8. Normalment faig tot el dibuix al moment, sobretot si ho faig en una trobada dels urbansketchers, el que si faig, sobretot en retrat, es dibuixar de fotografies.

 
Lluís Bruguera


Qui és? En Lluís Bruguera és un altre dibuixant que forma part del grup d’Urban Sketchers de Girona, tot i què dibuixa més sovint en solitari.

Què dibuixa?

Com respon a l’entrevista, en Lluís dibuixa en qualsevol tipus d’entorn. Aquest dibuix, de la catedral de Girona, es veu reflectit el seu estil. 
 Té un traç ràpid amb la ploma estilogràfica, i després ha afegit uns tocs d’aquarel·la  per fer ombres, només les necessàries, per tal de no treure protagonisme a la ploma.
Què contesta?
1. Una interpretació de caire artístic i poètic de la realitat que ens envolta.

2. El dibuix ho abraça gairebé tot. Espero dibuixar fins i tot en llocs inversemblants.
3. Totes les eines gràfiques i artístiques que tinc a l’abast. Des de les més simples a les més sofisticades. L’aquarel·la és una de les meves predileccions.

4. L’estil va al darrera. Acaba sorgint i identifica al creador. No cal anar-hi a la recerca. Arriba sense que m’ho proposi.

5. En solitari, la majoria de les vegades. I en grup, ocasionalment.

6. Sens dubte, la meva manera de ser hi és present.

7. Sí. Compartir els dibuixos en les xarxes socials és una motivació afegida doncs no dibuixo només per a mi. També faig exposicions, i els venc.

8. Dibuixo en directe i “sur le motif”. No utilitzo la càmera per completar els meus dibuixos. Si he de retocar (el mínim possible), ho faig amb la impressió que guardo en la memòria.

Lluís Bruguera. Palafrugell  www.lluisbruguera.net www.lluisbruguera.blogspot.com.es https://www.flickr.com/photos/lluisbruguera/ https://www.facebook.com/lluis.bruguera.7

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada